Friday 7 February 2014

Inspirations

Hello,

Today some inspirations for my living room. When I first moved in, I decided to paint this room in cream and chocolate brown. Unfortunately the brown colour turned into something I never liked and I always wanted to change it. My furniture are quite dark. As much as I love shabby chic painted furniture, I also love dark wood. I decided that also our new sofa going to be dark, as we used to have cream sofa before and it was nightmare to keep it clean. Now we have dark mink colour with brown. As I love classic interiors, I added some gold accessories, like lighting or picture frames. After four years living here, I'm still not 100% happy from my living room. This year I decided to add some colours to brighten it up. But I still want to keep classic style and of course I don't want to change existing furniture.
Above my sofa is hanging nice painting From Jonathan Pike, Balconies on the Grand Canal. However it is only a print I bought on flea market, I like it and it makes a nice statement in my room.
I decided to take inspiration from that picture for my new colour scheme. There is yellow, green and some dusk blue. So my first inspiration is combination of blue and brown with touch of yellow and gold. I always liked rich blue velvet sofas, but since my sofa is dark mink I thought to use blue velvet on curtains and cushions.

Witajcie,

Dzisiaj trochę inspiracji do pokoju goscinnego. Kiedy wprowadzilam się do aktualnego mieszkania, zdecydowalam się na kolor kremowy i brązowy w salonie. Niestety brązowy kolor okazał się nie "tym brązowym" i od początku chciałam go zmienićMeble w pokoju mam dosyć ciemne. Mimo że uwielbiam styl shabby chic i jasne malowane meble, kocham także ciemne drewno. Zdecydowałam się też na ciemną sofę w kolorze popielato brązowym, wczesniej miałam jasną kanapę i utrzymanie jej w czystosci graniczyło z cudem. Jako że lubię klasyczne wnętrza, dodatki takie jak lampy czy ramki są w kolorze złotym. Niestety mieszkając już ponad cztery lata, wciąż nie jestem w stu procentach zadowolona z mojego salonu. W tym roku postanowiłam to zmienić i ożywić go kolorami. Jednoczesnie chcę aby pozostał w stylu klasycznym z istniejącymi już meblami.
Nad sofą wisi obraz Jonathana Pike'a, Balconies on the Grand Canal. Jest to co prawda tylko druk, który kupiłam na targu staroci, ale bardzo go lubię i stanowi mocny akcent w pokoju.
Zainspirowana tym obrazem, postanowiłam wykorzystać jego gamę kolorystyczną. Jest tam kolor żółty, zieleń i trochę szaroniebieskiego. Moja inspiracja zatem to użycie kolorów niebieskiego i brązowego z dodatkiem żółci i złota. Zawsze podobała mi się niebieska, aksamitna sofa, mam jednak już kanapę w innym kolorze, pomyslałam więc, że niebieski aksamit mogę użyć na poduszkach i zasłonach.

My Jonathan Pike print

Some inspirations/ Trochę inspiracji


3 comments:

  1. z niecierpliwością czekam na fotki i efekty:) zapowiada się piękna klaska:)))

    pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo chciałabym uzyskać efekt jak na któryms z tych zdjęć:) Najsmieszniejsze jest to, że dla kogos odważnie zabrałabym się do tych wszystkich kolorów, a jak przychodzi do zmian w moim wnętrzu, jakos nie mogę się zdecydować.

      Delete
  2. Zestaw kolorów - niebieski , brazowy, żółty- będzie pięknie prezentował się w pokoju.Jeżeli boisz się radykalnych zmian to kolorowymi dodatkami można osiągnąć wymarzony efekt.Pozdrawiam i życzę udanej zabawy w zmienianiu wnętrza:-).

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...